LEO Express zapowiada kolejne połączenie, jakie przewoźnik będzie realizował w naszym kraju. Od czerwca 2026 r. spółka raz dziennie obsłuży parę kursów z Przemyśla do Frankfurtu nad Menem przez Kraków, Pragę i Drezno. Sprzedaż biletów na połączenie już ruszyła.
– Leo Express wprowadza nowe, pełnowartościowe transeuropejskie połączenie, które łączy ważne centra administracyjne, finansowe i przemysłowe, takie jak Frankfurt, jedno z największych lotnisk w Europie, a także metropolie kulturalne, na przykład Kraków, Pragę czy Weimar. Przy długości trasy przekraczającej 1300 kilometrów będzie to jedno z najdłuższych bezpośrednich połączeń kolejowych w Europie – mówi Peter Köhler, CEO Leo Express, i dodaje – Leo Express przełamuje tym samym na kolei symboliczną barierę między Europą Wschodnią a Zachodnią oraz połączy kluczowe europejskie centra z bramą wjazdową na Ukrainę bezpośrednią trasą, której dotąd brakowało.
Pociąg wyruszy z Przemyśla o godzinie 13:31 i dotrze do stacji docelowej na lotnisku we Frankfurcie następnego dnia o 7:53. Kurs powrotny wyjedzie o 8:27 i przyjedzie do Przemyśla o 2:23. Pierwsze połączenie zostanie uruchomione 25 czerwca 2026 roku. Na trasie kursować będą pociągi Leo Express, wyposażone w Wi-Fi, gniazdka elektryczne, klimatyzację, ofertę gastronomiczną oraz innymi usługami. Cena biletu pomiędzy stacjami końcowymi zaczyna się od 48 zł.
Obecnie połączenia są sprzedawane bez rezerwacji miejsc, jednak już w styczniu przewoźnik zaoferuje w pełni miejscówkowy wariant oraz klasę Business, zapewniającą jeszcze wyższy komfort podróży. Przedstawi także kolejne usługi, z których będą mogli korzystać pasażerowie tej linii. Klienci, którzy zakupili bilet bez rezerwacji miejsca, po wprowadzeniu zmian zostaną usadzeni na wybranym przez siebie miejscu.
Wybrane stacje na trasie
Polska: Przemyśl, Rzeszów, Tarnów, Kraków, Katowice, Tychy
Czechy: Bogumin, Ostrawa, Ołomuniec, Pardubice, Praga, Kralupy nad Wełtawą, Uście nad Łabą, Děčín
Niemcy: Bad Schandau, Drezno, Lipsk, Weimar, Erfurt, Fulda, Hanau, Offenbach, Frankfurt Süd, Lotnisko Frankfurt
W związku z tymczasowymi pracami budowlanymi na terenie Niemiec pociąg będzie wyruszał z Frankfurtu w poniedziałki o cztery godziny później, czyli o 12:27. Z powodu regularnych prac utrzymaniowych we wtorki i środy linia będzie kursować wyłącznie na odcinku Lotnisko Frankfurt – Bogumin, natomiast w środy i czwartki wyłącznie na odcinku Bogumin – Lotnisko Frankfurt.
Aż na lotnisko we Frankfurcie
– Leo Express oferuje połączenie z dogodną godziną przyjazdu na lotnisko we Frankfurcie o 7:53, co umożliwia komfortowe przesiadki na loty europejskie i międzykontynentalne. Kurs powrotny o 8:27 zapewnia dzienne połączenie do Pragi, z późnym przyjazdem do Krakowa i Przemyśla. Pociąg zapewni także bezpośrednie połączenie między Pragą, Dreznem, Lipskiem, Erfurtem i Frankfurtem – podkreśla Peter Köhler, CEO Leo Express.
Poza tym Leo planuje też wydłużenie obecnej relacji Kraków – Praga do relacji Warszawa – Praga, co będzie miało
miejsce już w marcu przyszłego roku.